Процес інформатизації, що
охопив сьогодні всі сторони життя сучасного суспільства, має кілька
пріоритетних напрямків, до яких, безумовно, слід віднести інформатизацію
освіти. Вона є першоосновою
глобальної раціоналізації інтелектуальної діяльності людини за рахунок
використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Кінцеві цілі інформатизації освіти - забезпечення
якісно нової моделі підготовки майбутніх членів інформаційного суспільства, для
яких активне оволодіння знаннями, гнучка зміна своїх функцій у праці, здатність
до людської комунікації, творче мислення і планетарна свідомість стануть життєвою необхідністю.
Сучасне суспільство переживає значні зміни, пов'язані з
переосмисленням ряду наукових, політичних і соціальних положень. Це відбувається у всіх сферах людського
життя, зачіпає всі суспільні інститути, в тому числі систему освіти. У нашій країні цілі групи населення змінюють ціннісні
орієнтири, у зв'язку з обвальним зростанням інформації. Бурхливий розвиток засобів телекомунікації та інформаційних
технологій, формування світового інформаційного простору ставить нові вимоги до
сучасного суспільства і його найважливішого інституту - системи освіти.
Одним з пріоритетних
напрямків інформатизації суспільства є процес інформатизації освіти, який
передбачає широке використання інформаційних технологій навчання.
Інформаційні технології
не тільки полегшують доступ до інформації і відкривають можливості
варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, але
і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб'єктів навчання,
побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним
учасником освітньої діяльності.
Формування нових
інформаційних технологій у рамках предметних уроків стимулюють потребу в
створенні нових програмно-методичних комплексів спрямованих на якісне
підвищення ефективності уроку. Тому,
для успішного і цілеспрямованого використання в навчальному процесі засобів
інформаційних технологій, викладачі повинні знати загальний опис принципів
функціонування та дидактичні можливості програмно прикладних засобів, а потім,
виходячи зі свого досвіду і рекомендацій, "вбудовувати" їх у
навчальний процес.
Вивчення економіки в даний час пов'язане з цілим рядом особливостей, якщо не
сказати труднощів розвитку шкільної освіти в нашій країні.
Як наголошується у ряді статей, доводиться говорити
навіть про кризу економічної освіти. Причини його бачаться в наступному:
- У зміні
пріоритетів у суспільстві і в науці - в даний час на тлі різкого падіння
інтересу до науки в цілому спостерігається зростання пріоритету гуманітарних
наук;
- У скороченні
кількості уроків економіки в школі;
- У відірваності
змісту економічної освіти від життя (особливо в масових школах);
- В малому вплив
на почуття та емоції учнів.
Дозволю собі
навести висловлювання вчених різних часів без докладних коментарів.
Мета знання - не
запам'ятовування величезного фактичного матеріалу в найдрібніших подробицях, а
здатність легко і швидко орієнтуватися в цій області. (А. Н. Теренін)
Не так важливо,
чого навчають у школі, а важливо, як вчать ... Функції школи не в тому, щоб
дати спеціальний досвід, а в тому, щоб виробити послідовне методичне мислення. (М. Планк)
Якщо учень не
переживає радості пошуку і знахідок, не відчуває живого процесу становлення
ідей, то йому рідко вдається досягти ясного розуміння всіх обставин, які
дозволили обрати саме цей, а не який-небудь інший шлях. (А. Ейнштейн)
Зібравши воєдино
основні положення, зазначені в цих дивно глибоких і сучасних за змістом
висловлюваннях можна виділити найголовніше:
·
Роль економіки як навчального предмета надзвичайно велика в плані
формування світогляду та творчого мислення учнів не тільки в області
природознавства, але і в самому загальному розумінні;
·
Знання, тверді
основи яких формуються при вивченні економіки в школі, повинні бути
максимально наближені до реального життя і повсякденній практиці:
·
Вивчення економіки має здійснюватися так, щоб учні бачили науку в
постійному історичному розвитку і, бажаючи вивчати її, відчували задоволення і
радість від процесу пізнання.
Сьогодні
залишається відкритим питання: «Як же найбільш ефективно використовувати
потенційні можливості сучасних інформаційних та комунікаційних технологій при
навчанні школярів, в тому числі, при навчанні економіки?».
Що ж
таке ІКТ?
Будь-яка
педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу
технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.
Більш вдалим
терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна
технологія. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес
підготовки і передачі інформації
суб'єктам навчання, засобом здійснення яких є комп'ютер.
До
класифікаційних параметрів ІКТ слід віднести:
За рівнем використання:
загальнопедагогічна.
За
основним чинником розвитку: соціогенна + психогенна.
За
концепцією засвоєння: асоціативно-рефлекторна.
За
орієнтацією на особові структури: інформаційна + операційна.
За
характером змісту: проникаюча, придатна для будь-якого змісту.
Цілі та завдання використання ІКТ
Цілі використання
комп'ютера на уроках економіки наступні: розвиток міжпредметних зв'язків економіки та інформатики; формування комп'ютерної грамотності, розвиток
самостійної роботи учнів на уроці; реалізація індивідуального, особистісно-орієнтованого
підходу, розвиток творчих
та дослідницьких здібностей . Виходячи
з цього , можна сформулювати завдання вчителя економіки :
· Забезпечити фундаментальну економічну підготовку дітей;
· Формувати інформаційну та
методичну культуру, творчий дослідницький стиль діяльності
учнів;
· Підготувати учнів використовувати
інформаційні технології та інші інформаційні структури.
Застосування
ІКТ на уроках економіки дає можливість вчителю скоротити час на вивчення
матеріалу за рахунок наочності і швидкості виконання роботи, перевірити знання
учнів в інтерактивному режимі, що підвищує ефективність навчання, допомагає
реалізувати весь потенціал особистості - пізнавальний, морально-етичний,
творчий, комунікативний і естетичний , сприяє розвитку інтелекту, інформаційної
культури учнів, робить уроки яскравими та цікавими.
Використання ІКТ в навчальному
процесі передбачає підвищення якості освіти, тобто вирішення однієї з нагальних
проблем для сучасного суспільства.
Сучасне
інформаційне суспільство ставить перед усіма типами навчальних закладів і перш
за все перед школою завдання підготовки випускників, здатних:
·
гнучко
адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях,
·
самостійно
критично мислити;
·
грамотно
працювати з інформацією;
· бути комунікабельними, контактними
в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної
моральності, інтелекту, культурного рівня.
Процес організації навчання школярів з
використанням ІКТ дозволяє:
· зробити цей
процес цікавим, з одного боку, за рахунок новизни і незвичності такої форми
роботи для учнів, а з іншого, зробити його захоплюючим і яскравим,
різноманітним за формою за рахунок використання мультимедійних можливостей
сучасних комп'ютерів;
· ефективно
вирішувати проблему наочності навчання, розширити можливості візуалізації
навчального матеріалу, роблячи його більш зрозумілим і доступним для учнів
вільно здійснювати пошук необхідного школярам навчального матеріалу у
віддалених базах даних завдяки використанню засобів телекомунікацій, що надалі
буде сприяти формуванню в учнів потреби в пошукових діях;
· індивідуалізувати
процес навчання за рахунок наявності різнорівневих завдань, за рахунок
занурення і засвоєння навчального матеріалу в індивідуальному темпі,
самостійно, використовуючи зручні способи сприйняття інформації, що викликає в
учнів позитивні емоції та формує позитивні навчальні мотиви;
· розкріпачити
учнів при відповіді на питання, тому що комп'ютер дозволяє фіксувати
результати (у т.ч. без виставлення оцінки), коректно реагує на помилки;
самостійно аналізувати і виправляти допущені помилки, коригувати свою діяльність
завдяки наявності зворотного зв'язку, в результаті чого удосконалюються навички
самоконтролю;
· здійснювати
самостійну навчально-дослідну діяльність (моделювання, метод проектів, розробка
презентацій, публікацій тощо), розвиваючи тим самим у школярів творчу
активність.
Застосування
інформаційних технологій у навчанні базується на даних фізіології людини: у
пам'яті людини залишається 1 / 4 частина почутого матеріалу, 1 / 3 частину
побаченого, 1 / 2 частину побаченого і почутого, 3 / 4 частини матеріалу, якщо
учень активно бере участь у процесі.
З метою
інтенсифікації навчання, поряд з класичними формами навчання в школі і в
самостійній роботі учнів все частіше використовуються програмне забезпечення
навчальних дисциплін: програми-підручники, програми-тренажери, словники,
довідники, енциклопедії, відеоуроки, бібліотеки електронних наочних посібників, тематичні комп'ютерні ігри.
Можливості
комп'ютера, при використанні адаптованих до нього додаткових технологій:
програмних продуктів, Інтернету, мережевого та демонстраційного обладнання,
складають матеріальну базу інформаційно-комунікативних технологій.
-
при
поясненні нового матеріалу;
-
закріпленні;
-
повторенні;
-
контролі
при цьому для учня він виконує різні
функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, що співпрацює
колективу.
При підготовці
до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить
складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він
повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та
послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При
цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.
Такому
уроку властиво таке:
· Принцип
адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
· Керованість:
у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
· Інтерактивність
і діалоговий характер навчання; - ІКТ мають здатність "відгукуватися"
на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить
головну особливість методик комп'ютерного навчання.
· Оптимальне
поєднання індивідуальної та групової роботи;
· Підтримання в
учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
· Необмежене
навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.
При цьому можливе застосування різних форм
навчальної діяльності на уроках
математики з використанням комп'ютера.
- Самостійне
навчання з відсутністю або запереченням діяльності вчителя.
- Самостійне
навчання за допомогою вчителя-консультанта.
- Часткова заміна
(фрагментарне, вибіркове використання додаткового матеріалу).
- Використання
тренінгових (тренувальних) программ.
- Використання
діагностичних та контролюючих матеріалів.
- Виконання
домашніх самостійних і творчих завдань.
- Використання
комп'ютера для обчислень, побудови графіків.
- Використання
ігрових і цікавих программ.
- Використання
інформаційно-довідкових програм.
Оскільки
наочно-образні компоненти мислення відіграють виключно важливу роль в житті
людини, то використання їх у вивченні матеріалу з використанням ІКТ підвищують
ефективність навчання:
- Графіка та мультиплікація
допомагають учням розуміти складні логічні економічні
побудови.
У функції вчителя комп'ютер представляє:
- джерело навчальної інформації (частково або повністю замінюючий вчителя або книгу);
- наочна допомога (якісно нового рівня з можливостями мультимедіа і телекомунікації);
- індивідуальний інформаційний простір;
- тренажер;
- засіб діагностики і контролю.
У
функції робочого інструменту комп'ютер виступає як:
- засіб підготовки текстів, їх зберігання;
- текстовий редактор;
- графічний пристрій, графічний редактор;
- обчислювальна машина великих можливостей (з оформленням результатів в різному вигляді);
- засіб моделювання.
Функцію об'єкту навчання комп'ютер виконує
при:
- програмуванні, навчанні комп'ютера заданим процесам;
- створенні програмних продуктів;
- вживанні різних інформаційних середовищ.
На уроках економіки комп’ютер для
учня це:
- контролююча машина;
- навчальний тренажер;
- моделюючий стенд;
- інформаційно-довідникові системи;
- ігрове навчальне середовище;
- електронний конструктор
- експертна система.
о Контролююча машина;
Використовуться різноманітні навчально-тестуючі програми в залежності від
поставлених задач. Тест дає можливість перевірити
теоретичні знання, та має більш розширенні можливості
для перевірки просторового уявлення учнів.
о Навчальний тренажер;
виконання тренувальних вправ типу: «знайди помилку», «встанови
закономірність», вдосконалення висловлення
власної думки, тренування обчислювальних
навичок.
о Моделюючий стенд;
найбільш продуктивно його
використовувати на уроках економіки для показу та
створення динамічних та анімаційних моделей.
о Інформаційно-довідникові системи;
Вони мають важливе значення як на уроці так і в організації позакласних
заходів, підготовці до олімпіад та зовнішнього незалежного тестування.
о Ігрове навчальне середовище;
За допомогою комп'ютера легко створити на уроці цікаву ігрову ситуацію.
Учні з захопленням відправляються на пошуки піратських
скарбів, фантастичних світів, в космічні подорожі, але для цього їм доведеться
засвоїти певні економічні знання та отримати необхідні економічні навички.
Комп'ютер дозволяє
посилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з комп'ютером,
різноманітністю і барвистістю інформації (текст + звук + відео + колір), шляхом
орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якої задачі,
спираючись на необхідну допомогу), використовуючи ігровий фон спілкування
людини з машиною і, що важливо, витримкою, спокоєм і «дружністю» машини по
відношенню до учня.
Крім перерахованого, має велике
значення той факт, що в процесі роботи учня і вчителя з використанням
комп'ютерних технологій, учень, по-перше, поступово входить в реальний світ
дорослих, виробничу діяльність сучасної людини.
По-друге,
повсюдне впровадження в життя сучасної людини ІКТ ставить вчителя перед
дилемою: або ти йдеш в ногу з часом, вчиш дітей по-сучасному, з використанням
сучасних навчальних технологій, або відстаєш і йдеш із професії.
Види реалізації ІКТ
Пам'ятаючи слова К.
Ф. Гауса про те, що «економіка - наука для очей, а не для вух», вважаю, що економіка - це один з тих предметів, в якому використання ІКТ може
активізувати всі види навчальної діяльності: вивчення нового матеріалу,
підготовка і перевірка домашнього завдання, самостійна робота, перевірочні і
контрольні роботи, позакласна робота, творча робота. На базі використання ІКТ
методична мета може
бути реалізована більш
ефективно.
Інформаційна
технологія, на думку Г.К. Селевко
може бути реалізована в трьох варіантах:
· як
«проникаюча» (використання комп'ютера при вивченні окремих тем, розділів, для
вирішення окремих дидактичних завдань);
· як основна
(найбільш значуща в використовуваної педагогічної технології);
· як
монотехнологія (коли все навчання і управління навчальним процесом, включаючи
всі види діагностики, контролю і моніторингу, спираються на застосування
комп'ютера).
Звичайно,
ідеальний варіант, до якого прагне кожен вчитель монотехнологіческое навчання,
тобто самостійна навчальна
робота дитини в інтерактивному середовищі навчання, використовуючи готові
електронні навчальні курси. На даному етапі навчання найбільше задіяний перший варіант.
Умовно
уроки можна розподілити на: «уроки-презентації», «дослідницькі уроки»,
«віртуальні екскурсії», проекти,
тестування та ін.
Форми використання ІКТ
У
процесі викладання економіки, інформаційні технології можуть використовуватися
в різних формах, зокрема,
мультимедіа, використання яких дає різке збільшення часу самостійної роботи.
Такий процес навчання дозволяє
розвивати мислення, активізувати розумові процеси. Робота буде творчою, якщо в ній проявляється власний задум
учнів, ставляться нові завдання і самостійно вирішуються.
Використання на уроках мультимедіа реалізує такі
принципи:
Принцип наочності. Дозволяє
використовувати на будь-якому уроці ілюстративний матеріал, аудіоматеріал,
ресурси рідкісних ілюстрацій. Наочність
матеріалу підвищує його засвоєння учнями, тому що задіяні всі канали сприйняття учнів - зоровий, механічний, слуховий і емоційний.
Принцип доцільності. Використання мультимедійних презентацій доцільно на
будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку. Подача навчального матеріалу у вигляді
мультимедійної презентації скорочує час навчання, вивільняє ресурси здоров'я
дітей.
Принцип міцності. Використання
уроків-презентацій технічно дозволяє неодноразово повертатися до вивченого або
матеріалу, що вивчається. Використання
навчальних програм дозволяє на одному уроці викликати матеріал попередніх
уроків.
Принцип науковості: перетворення цього принципу при мультимедіа навчанні
отримує більш фундаментальну основу.
Принцип доступності: дана технологія інтегрується з технологією
диференційованого навчання і дозволяє одночасно на уроці виводити на монітор
або екран різнорівневі завдання, контрольно-тестові завдання, завдання
підвищеної складності.
Принцип системності: використання уроків-презентацій дозволяє розробити
систему уроків з однієї теми, а також виводячи на екран елементи попередніх
уроків, пояснювати нове.
Принцип послідовності: як і на традиційних уроках, навчальний матеріал
запам'ятовується в більшому обсязі і міцніше.
Доцільність використання комп'ютера.
Рішення про використання
техніки на якомусь уроці кожний вчитель приймає сам. З яких міркувань він
робить такий висновок?
-комп'ютер застосовується там, де є можливість автоматизувати діяльність
і заощадити час для обробки результатів (всілякі контролюючі, тестуючі
програми);
- комп'ютер застосовується для навчання. Тут йдеться
про використання всіляких навчальних програм, до вибору яких треба підходити дуже відповідально. Не
всі програмні продукти, вироблювані зараз, мають хороші рекомендації. В
Інтернет постійно публікуються рейтинги освітніх ресурсів, відгуки тих, хто
користувався тими або іншими програмними засобами. Застосовувати чи ні
навчальні програми, які застосовувати – ухвалює рішення сам вчитель. Скільки
застосовувати – відповідно до санітарних норм.
- застосовується
для демонстрації
- використання готових мультимедійних програм;
- створення власних розробок за допомогою
стандартного програмного забезпечення.
Знову-таки до створення цих
засобів треба підходити дуже відповідально.
Серед самих
основних плюсів формування матеріалу на електронному носії, на нашу думку,
можна відзначити різнорідність навчального матеріалу (текст, ілюстрації,
анімація), інтерактивність, миттєвий пошук. Все це інформаційне багатство, відкриває великі перспективи
для вчителя, звичайно, неможливі на папері. Електронний підручник має ряд,
безсумнівно, позитивних властивостей, що вигідно відрізняють його від
традиційних підручників. Однак, не всі
наявні диски відповідають програмовому матеріалу, що вивчається, не враховують особливості класу. Тому їх використовують не в повному обсязі, а конкретні теми або завдання, або з конкретною метою ( наочність, контроль і тп.)
Програмні засоби
використовуються у трьох напрямах: ілюстративному
,схематичному та інтерактивному.
За функціональним призначенням комп'ютерні програми умовно
можна розділити на чотири основних види:
· інформаційно-ілюстративні
(замінюють звичайні наочні посібники та традиційні аудіо-візуальні засоби
навчання);
· розвиваючі
програми (орієнтовані на розвиток пам'яті, уваги, логіки, просторового мислення
учнів);
· навчальні
програми (припускають дослідницьку роботу учнів за комп'ютером або
програми-тренажери для отримання певних навичок);
· контролюючі
програми (частіше всього програми тестування рівня навченості учнів. Такі
програми передбачають індивідуальний опитування кожного учня).
Програмні засоби які
використовуємо це: педагогічний
програмний засіб «Економіка 11кл.»
Переваги
використання ІКТ
· Індивідуалізація
навчання;
· Інтенсифікація
самостійної роботи учнів;
· Зростання
обсягу виконаних на урок завдань;
· Розширення
інформаційних потоків при використанні Internet;
· Підвищення
мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи,
можливості включення ігрового моменту: розв'яжеш вірно задачу - відкриєш
картинку, знайдеш помилку - просунешся ближче до мети казкового героя. Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати
задоволення від захоплюючого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи
стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє
зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний
підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.
Інтегрування
звичайного уроку з комп'ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи
на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним,
інтенсивним. Зокрема, стає більш швидким процес запису визначень, теорем та
інших важливих частин матеріалу, тому що вчителю не доводиться
повторювати текст кілька разів (він вивів його на екран), учневі не доводиться
чекати, поки вчитель повторить саме потрібний йому фрагмент.
Цей метод
навчання дуже привабливий і для вчителів: Допомагає їм краще оцінити здібності
і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи
навчання, стимулює його професійний ріст і все подальше освоєння комп'ютера.
Застосування на уроці комп'ютерних тестів
і діагностичних комплексів дозволить вчителю за короткий час отримувати
об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і
своєчасно його скоректувати. При
цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретного учня. Для учня
важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила
свою актуальність) він отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що
неможливо, наприклад, при усному опитуванні.
На
уроках, інтегрованих з інформатикою, учні оволодівають комп'ютерною грамотністю
і вчаться використовувати в роботі з матеріалом різних предметів один з
найбільш потужних сучасних універсальних інструментів - комп'ютер, з його
допомогою вони розв'язують рівняння, будують графіки, креслення, готують тексти,
малюнки для своїх робіт. Це - можливість для учнів проявити свої творчі
здібності.Але, поряд з плюсами, виникають різні проблеми як при підготовці до
таких уроків, так і під час їх проведення.
Існуючі
недоліки та проблеми застосування ІКТ
· Немає комп'ютера
в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів, час самостійних занять у
комп'ютерних класах відведено далеко не у всіх школах.
· У вчителів
недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери.
· Недостатня комп'ютерна
грамотність вчителя.
· Відсутність контакту
з учителем інформатики.
· У робочому
графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет.
· Складно
інтегрувати комп'ютер у поурочні структуру занять.
· Не вистачає
комп'ютерного часу на всіх.
· У шкільному
розкладі не передбачено час для використання Інтернет на уроках.
· При
недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку
характеристик ПК і т.п.
· Існує
ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від
розвивального навчання до наочно-ілюстративним методам.
Застосування
сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і
стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній
загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби
інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні
більшості навчальних предметів.
Інформатизація
істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі
інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес,
збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних
масивів знань.
Висновок
Шкільний урок -
це соціальне замовлення суспільства в системі освіти, який обумовлений
соціально-психологічними потребами суспільства, рівнем його розвитку, етичними
та моральними цінностями цього товариства. На жаль, процес модернізації в системі освіти проходить
важко. Пов'язано це з тим, що педагоги
націлюють учнів тільки на отримання твердих теоретичних знань, частина яких, на
мій погляд, не отримає практичного застосування в майбутньому житті.
Не секрет, що
сформовану практику викладання економіки характеризують
традиційне вивчення економічних формул, абстрактність економічних понять, які зазвичай запам'ятовуються механічно.
На уроках економіки заявлена проблема в якійсь мірі
може бути вирішена шляхом використання комп'ютерних технологій, які, по-перше,
мають у своїй основі суворий алгоритм дій учня. Адже не кожен учень, вивчивши формули, може ними користуватися. Використання алгоритмів, схем-карт, таблиць, тобто
орієнтувальних схем, впорядковує процес навчання.
У зв'язку з гострою проблемою економії часу в ході
навчального процесу перед сучасною школою також ставиться завдання - знайти
кошти і прийоми навчання, що дозволяють максимально економити час на уроці.
Навчання з використанням
інформаційно-комунікаційних технологій, - це і рівнева диференціація, тому що в
умовах цієї технології учень має право на вибір змісту своєї освіти, рівня
засвоєння. При цьому діяльність вчителя повинна забезпечити можливість
кожному школяреві опанувати знаннями на обов'язковому або більш високому рівні
(за вибором учня).
Застосування інформаційних технологій на уроках і в
позаурочній діяльності розширює можливості творчості як вчителі, так і учнів,
підвищує інтерес до предмета, стимулює освоєння учнями досить серйозних тем з
інформатики, що, у підсумку , веде до інтенсифікації процесу навчання.
Останні десятиліття поставило школу в
ситуацію необхідності введення істотних змін у систему навчання і виховання
учнів. Я думаю, що застосування
інформаційно-комунікаційних технологій на уроках економіки в якійсь мірі сприяють вирішенню цієї проблеми.
Стоцька Г.В., вчитель математики та економіки
Немає коментарів:
Дописати коментар