Наступило
ХХI століття. Ми увійшли в інформаційну епоху. Багато хто з нас задається
питанням: якій бути школі майбутнього?
Сьогодні
в сільській школі учневі потрібний учитель- новатор, людина великої внутрішньої
культури, що володіє передовими освітніми технологіями, вільно орієнтується в
наростаючому потоці наукової інформації.
Можливості
використання комп'ютера в сільській школі необмежені. Колектив нашого закладу
поки що знаходиться в пошуку. Ведеться робота по використанню Інтернету в
процесі освітньої і виховної діяльності. Інтернет може допомогти учням
займатися самоосвітою на високому рівні, оскільки дає можливість спілкування
практично зі всім світом.
Нині розвиток
інформаційних технологій має досить великий вплив на сферу освіти, оскільки ці
технології можуть дуже ефективно застосовуватися не лише в процесі передачі
знань, але і в управлінні освітнім процесом.
Використання
комп'ютерних технологій веде до досягнення якісно нових освітніх результатів,
прискорює процес управлінської діяльності і, в цілому, підвищує її
ефективність. Відбувається зміна принципів, концепцій, ідей і цілей освіти.
Нові педагогічні
технології розуміють як нові підходи до навчання, виховання і розвитку учнів.
Особливої актуальності набувають завдання, спрямовані на підготовку школярів до
життя в умовах інформаційного суспільства, на формування здатності до успішної
соціалізації в цьому суспільстві.
Для вирішення цих завдань нам слід розробити власну модель
інформаційно-освітнього середовища школи.
Створення
освітньо- інформаційного середовище школи дозволяє індивідуалізувати навчальний
процес за рахунок надання можливості учням з учителями і самостійно більш поглиблено
вивчати предмети - це користування електронними підручниками, дистанційними
курсами, тестуючими системами. Прикладом може служити їх затребуваність при
підготовці до ЗНО.
Єдине
освітнє середовище дозволить створити інформаційну базу, необхідну для організації
проектної діяльності учнів, яка грає важливу роль в становленні особистості,
підвищує її інтелектуальний і творчий потенціал, розвиває аналітичне мислення,
самостійність в придбанні знань і ухваленні рішень і, в цілому, веде до
виникнення нового рівня мислення.
Що дасть
застосування інформаційних технологій в нашій школі?
Учням . Різноманітність методик
підвищує інтерес до вивчення фізики, математики, біології і т. д., робить
процес пізнання привабливим. Використання комп'ютера дає можливість замкнутим
учням розкритися і ділитися своїми знаннями з однолітками, підвищує
самостійність в процесі навчання, допомагає розвитку творчих здібностей,
підвищує рівень спілкування і культури, розвиває мову. Дає можливість брати
участь в різних конкурсах, вікторинах, олімпіадах.
Вчителеві. Вирішувати нові методичні
завдання, поглиблювати знання по предмету, підвищувати свій професійний рівень.
Зростає авторитет серед учнів, колег, батьків. Стимулює процес сумісної
творчості з вчителями інших предметів (сумісне створення невеликих програм для
уроків і для позакласної роботи). Комп'ютер дозволяє створити базу моніторингу
успішності учнів, що ефективніше дозволяє і вчителеві і учневі стежити за
динамікою своїх результатів. Комп'ютер дозволяє створити в зручнішій формі
набір тестових завдань, самостійних і контрольних робіт.
Батькам. Дає упевненість в тому, що їх
діти розвиваються гармонійно, здобувають якісну освіту, відповідну вимогам
часу. Підвищує пошану до вчительської праці. Змінює взаємини з власними дітьми
в кращу сторону: батьки прислухаються до своєї дитини, цінуючи його знання і
уміння.
Впровадження інформаційних та
комп’ютерних технологій в навчальному закладі передбачає створення
інформаційно-освітнього середовища.
Знайомство з цими
питаннями потрібне для розробки програми інформатизації школи, в якій будуть
визначені пріоритетні напрями інформатизації навчального закладу і основні
заходи, які необхідно провести для досягнення поставлених цілей.
Інформаційно-освітнє середовище - це сукупність
наступних компонентів :
· інформаційних
ресурсів, що містять дані, відомості і знання, зафіксовані на відповідних
носіях інформації;
· організаційних
структур, що забезпечують функціонування і розвиток єдиного інформаційного
простору, зокрема, збір, обробку, зберігання, поширення, пошук і передачу
інформації;
· засобів
інформаційної взаємодії громадян і організацій, що забезпечують їм доступ до
інформаційних ресурсів на основі відповідних інформаційних технологій -
програмно-технічних засобів і організаційно-нормативних документів.
ЦІЛІ
І ЗАВДАННЯ СТВОРЕННЯ
ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ШКОЛИ
Цілі
1.
Радикальне підвищення ефективності
учбово-виховного процесу.
2. Забезпечення
ефективної управлінської діяльності.
Завдання
·
Забезпечити можливість для успішної
соціальної адаптації випускника школи до сучасних умов , які
швидко змінюються.
· Навчити
учнів і педагогів орієнтуватися в
інформаційному просторі, активно використовувати сучасні інформаційні
технології в навчальому процесі і в повсякденній діяльності,
сформувати інформаційну культуру.
· Сформувати
особу конкурентоздатну і успішну в електронному інформаційному середовищі.
· Створити
умови для безперервної самоосвіти педагогів і учнів.
· Створити
умови для самореалізації і розвитку творчого потенціалу учнів.
· Сформувати
в учнів систематизовані
міжпредметні знання з метою освоєння інформаційної картини світу.
· Розвинути
комунікативні здібності учнів і педагогів.
· Забезпечити
в максимальній мірі автоматизацію управління учбовим процесом.
Створення
інформаційно-освітнього середовища школи - процес
досить тривалий і складний, такий, що складається з декількох напрямів:
1. Масове
освоєння інформаційно-комунікаційних технологій і відповідних технічних
засобів.
2. Створення
комп'ютерних класів і автоматизованих робочих місць.
3. Створення
банку комп'ютерних програм, як освітнього призначення, так і для управління навчальним закладом.
4. Створення
баз даних.
5. Активне
впровадження нових інформаційних технологій в навчально-виховний процес і в
управління цим процесом.
ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
ШКОЛИ
Вітчизняні фахівці
в області інформатизації освіти і педагоги-практики виділяють наступні основні
функції інформаційно-освітнього середовища школи: виховну, інформаційну,
методичну, комунікаційну, технічну, освітню, управлінську.
Управлінська функція
Діяльність керівника освітньою
установою вимагає від нього рішення поставлених часом завдань, постійного
аналізу поточного стану справ. Отже, уся управлінська діяльність пов'язана з
інформацією, інформаційними процесами.
Використання технічних засобів і
комп'ютерів істотно скорочує терміни збору і обробки інформації, підвищує
оперативність і якість управлінських рішень.
У освітній установі управління здійснюється:
·
Навчально-виховним процесом;
· кадрами;
· матеріально-технічним
забезпеченням.
Виробляється діагностика:
·
якості навчання;
· ефективності
виховної роботи;
· здоров'я
і психологічного стану учнів.
Для
побудови моделі управління комплексною інформатизацією навчального
закладу мають бути:
· визначені
елементи, що беруть участь в процесі управління;
· визначені
зв'язки між цими елементами;
· визначені
потоки інформації;
· розроблений
алгоритм побудови моделі;
· розроблений
план технічного оснащення усієї структури управління;
· призначені
відповідні фахівці;
· розроблені
нормативно-методичні матеріали по підготовці і оформленню управлінських і інших
документів.
Освітня
функція
У
центрі єдиного простору школи повинен знаходитися УЧЕНЬ. Інформаційно-освітнє
середовище школи
створюється заради того, щоб учень міг отримувати самі передові знання, умів
активно їх застосовувати, навчився діалектично мислити.
Інформаційно-освітнє середовище школи повинне
забезпечувати і обслуговувати, в першу чергу, навчальну
діяльність школи.
Але
забезпечити високий рівень викладання у школі неможливо без високопрофесійних
педагогічних кадрів. Тому велике значення має
безперервне підвищення професійного рівня учителів, у тому числі і в області
комп'ютерних технологій.
Завдання освітньої функції :
6.
Впровадження в учбовий процес ІКТ.
7. Підтримка
профорієнтації і передпрофільної підготовки учнів.
8. Забезпечення
проектної і дослідницької діяльності.
9. Навчання
і підвищення кваліфікації викладачів і адміністрації.
10. Підтримка
додаткової освіти.
Для
підтримки освітньої функції школа має бути забезпечена освітніми інформаційними
ресурсами на різних носіях по різних предметах, у тому числі матеріалами для
безперервної освіти по інформатиці. Крім того, мають бути створені умови для їх
активного використання в учбовій діяльності.
При
навчанні педагогів роботі на комп'ютері слід враховувати, що методика
викладання повинна істотно відрізнятися від методики навчання дітей. Учителів
необхідно навчати не лише практичним навичкам роботи на комп'ютері, але і новим
методам викладання учбових дисциплін з використанням цифрових освітніх
ресурсів.
Для
з'ясування готовності учителів до використання ІКТ в освітньому процесі,
вивчення розуміння учителем значущості процесів інформатизації системи освіти і
їх особистого відношення до цих процесів можна провести в школі дослідження.
Виховна функція
Оскільки
людина живе і працює в суспільстві, то необхідно надати школяру можливості
пошуку свого шляху у дорослому світі. Не менш важливо - підготувати його до
розуміння необхідності управління змінами в навколишньому світі.
Інформаційно-освітнє середовище школи забезпечить:
1.
Створення додаткових умов для
соціалізації учнів.
2. Формування
критичного мислення в умовах роботи з великими об'ємами інформації, здібностей
здійснювати вибір і нести за нього відповідальність.
3. Формування
творчих навичок.
4. Формування
навичок колективної роботи і спільного мислення, уміння співробітничати з
однолітками і дорослими.
5. Розвиток
ініціативи.
6. Розвиток
комунікативних здібностей і навичок публічних виступів.
7. Проведення
культурно-просвітницької роботи (правове, економічне, естетичне та ін.
виховання).
Для підтримки виховної функції школа має
бути забезпечена різноманітними можливостями спілкування, у тому числі
внутрішньошкільною локальною мережею і виходом в Інтернет.
Мережеві
технології допомагають сформувати ініціативну, творчу особу, успішну не лише в
електронному інформаційному середовищі, але і в звичайному житті.
Інформаційна
функція інформаційно-освітнього середовища школи припускає:
·
створення банку педагогічної інформації;
· формування
програмно-методичного фонду;
· формування
фонду комп'ютерних програм;
· формування
фонду бібліотеки і медіатеки;
· створення
банку інформації про здоров'я учнів;
· та ін.
У банку даних педагогічної інформації можуть бути
поміщені описи:
·
освітніх технологій;
· педагогічних
досліджень;
· інноваційних
освітніх проектів;
· вищих і
середніх учбових закладів.
Програмно-методичний фонд може містити:
·
навчальні плани і програми;
· ППЗ;
· інформаційні
джерела, об'єднані в предметні і тематичні колекції.
Предметні
і тематичні колекції можуть містити, наприклад, різні графічні зображення,
тексти різної структури, у тому числі і з гіперпосиланнями, цифрові копії
витворів мистецтва, художніх і науково-популярних фільмів і інші об'єкти.
Нові навчально-методичні матеріали (комплекси) орієнтовані на досягнення якісно нових освітніх результатів.
Фонд комп'ютерних програм повинен містити програмні засоби для підтримки учбового
процесу, позакласної роботи, для забезпечення роботи адміністрації школи.
Методична функція
Методична функція припускає:
·
розробку методичних матеріалів для
підтримки учбово-виховного процесу;
· створення
інформаційно-педагогічних модулів на різних носіях;
· розробку
педагогічних проектів з використанням ІКТ.
Комунікаційна функція
Велике значення нині має формування у школярів
комунікативної культури, яка допоможе їм спілкуватися і виконувати спільну
роботу, встановлювати психологічний контакт з іншими людьми.
У основі комунікації лежать загальноприйняті моральні
вимоги до спілкування: ввічливість, коректність, тактовність, скромність,
точність, які особливо важливі для успіху спільної роботи.
Працюючи разом, формулюючи нові гіпотези і теорії, беручи
участь в критичному обговоренні ідей інших людей, учні переходять на глибші
рівні розуміння проблеми, освоюють прийоми рефлексії.
Нині
велику роль не лише в передачі інформації, але і в спілкуванні грають мережеві
технології. Організація локальної мережі і використання можливостей Інтернету є
обов'язковими компонентами моделі інформатизації школи.
Локальна
мережа освітньої установи дозволяє спільно використовувати загальні апаратні
засоби і інформаційну систему установи, здійснювати оперативний обмін даними.
Підключення
до Інтернету дає можливість усім учасникам освітнього процесу не лише
користуватися послугами електронної пошти, World Wide Web (WWW) і викачувати
файлові архіви, але і брати участь в телеконференціях і форумах. Інтерактивне
спілкування в Інтернеті дозволяє обмінюватися текстовими, звуковими
повідомленнями, відеозображеннями в реальному режимі часу.
Технічна функція
Для створення інформаційно-освітнього середовища школи необхідно:
·
створення робочих місць, обладнаних
сучасним мультимедійним устаткуванням, як для учнів, так і для співробітників
школи;
· організація
локальної мережі;
· доступ
до Інтернету з будь-якого комп'ютера;
· створення
системи технічного обслуговування, ремонту і модернізації засобів
обчислювальної і мультимедійної техніки.
Яким є інформаційно-освітнє середовище нашої школи на
сучасному етапі?
У нашій школі функціонують такі технічні засоби ІКТ: 1
комп'ютерний клас, у якому лише головний комп'ютер підключено до мережі
Інтернет; комп'ютери (9 шт.), ноутбук (1),
сканер (1), принтер (1), проектор (1), мультимедійна дошка (1). Є
програмні засоби для підтримки навчального процесу: Мікрософт офіс, Скретч,
Тукс пейнт, Репіт тайпінг. Наявна електронна база даних «Курс «Школа»».
Використовуються навчально-методичні матеріали на електронних носіях: з
інформатики – «Скарбниця знань»; з фізики – «Віртуальна фізична лабораторія».
«Бібліотека електронних наочностей»; з української мови – електронні словники;
з історії та географії – відео збірники з усього шкільного курсу; з англійської мови – аудіододатки до
підручників; з біології, природознавства – відеоматеріали, електронні таблиці;
з хімії – «Віртуальна хімічна лабораторія», презентації до кожної виучуваної
теми. Як бачимо, використання ІКТ на уроках бажає бути кращим. Учителям було
запропоновано оцінити свою готовність до застосування ІКТ за такими стадіями:
1
|
Не
застосовую ІКТ
|
2
|
Цікавлюся
можливостями застосування ІКТ в професійній діяльності
|
3
|
Готуюся
до застосування ІКТ
|
4
|
Використовую
стандартні способи роботи з ІКТ
|
5
|
Розглядаю
можливості застосування ІКТ для підвищення ефективності
навчального процесу
|
6
|
Застосовую
ІКТ в учбовому процесі зрідка
|
7
|
Постійно
застосовую ІКТ в учбовому процесі
|
8
|
Працюю
спільно з колегами над поліпшенням результатів навчання шляхом застосування
ІКТ
|
Рівень використання
ІКТ педагогами Тишківської ЗШ І-ІІІ
ступенів №1
Моніторингове дослідження,
проведене адміністрацією навчального закладу з питання використання ІКТ
педагогічними працівниками показало, що існують психологічні перешкоди до
створення інформаційно-освітнього середовища у нашій школі. Це, насамперед,
поки що низький рівень психологічної готовності окремих учителів до
застосування інновацій взагалі; страх перед невдачами; зацикленість лише на
недоліках ЄІОП. Стан інформатизації
школи учителі одностайно оцінили трьома балами (за 10-бальною шкалою). 13
березня 2015 року в навчальному закладі був проведений семінар-практикум, у
ході якого учитель біології Сербіна С. І. провела майстер-клас по створенню
особистого сайту, практичний психолог Лучак А. В. – по створенню блогу,
педагог-організатор Сивак Т. В. – по розміщенню матеріалів на шкільному сайті.
Таким чином, ми бачимо, що сучасні
інформаційні технології дають колосальні можливості саме у сфері освіти,
оскільки можуть дуже ефективно застосовуватися в процесі передачі знань.
Інформаційно-освітнє середовище створюється в школі як
компонент сучасної педагогічної системи і одночасно інформаційно-освітній
простір регіону, країни, світу.
Створення
інформаційно-освітнього
середовища
школи - процес досить тривалий і складний, такий, що складається з декількох
етапів:
· масового
освоєння інформаційно-комунікаційних технологій і відповідних технічних
засобів;
· створення
комп'ютерних класів і автоматизованих робочих місць;
· створення
банку комп'ютерних програм, як освітнього призначення, так і для управління навчальним закладом;
· створення
баз даних;
· активне
впровадження нових інформаційних технологій.
Почати
процес інформатизації неможливо без попередньої детальної розробки моделі
єдиного інформаційно-освітнього середовища.
ЛІТЕРАТУРА
1. Алєксєєва Г. М. Генезис та розвиток проблем
застосування комп'ютерних технологій у різних сферах професійно-педагогічної
діяльності. Науково-методичний журнал «Завучу. Усе для роботи», №15-16 (63-64)-
серпень, 2011 р.
2.Волкова Н.
П. Професійно-педагогічна комунікація: теорія, технологія, практика. – Д.:
Вид-во ДНУ, 2005.
3. Медиаобразование
в школе: школьный интернет-портал [Текст] / И. В. Стечкин, Д. А.
Олеринская, Л. А. Круглова. — М. : МГУ, 2009.
4.
Пулина, Т. Г. Проектирование и
размещение в сети Интернет административных сайтов образовательных учреждений
[Электронный ресурс] : Учебно-методическое пособие / Т. Г. Пунина. — Режим
доступа: URL:
http://club-edu.tambov.ru/methodic/2007/ppsite/project/glava1_1.html.
5. Стеценко,
Г. В. Інформаційні освітні веб-ресурси [Електронний ресурс] / Г. В.
Стеценко. — Режим доступу: http://galanet.at.ua/publ/5-1-0-11.
6. Интернет-ресурсы:
www.iedu.com.ua; www.ucoz.ru; www. edu.kh.ua.
Заступник директора з НВР Чабаненко О. І.
Інформаційно-освітній
простір – новий вимір освітнього простору: переваги та
недоліки
Впровадження сучасних
інформаційно-комунікативних технологій в освітню сферу привело до виникнення
терміну «інформаційно-освітнє середовище», під яким розуміють сукупність
комп’ютерних засобів та способів їх функціонування, які використовуються для реалізації
навчального процесу. В склад комп’ютерних засобів входять апаратні, програмні
та інформаційні компоненти, способи використання яких регламентуються
методичним забезпеченням навчального процесу. Побудова єдиного
інформаційно-освітнього середовища на базі сучасних інформаційних технологій
привносить в навчальний процес нові можливості: поєднання високої економічної
ефективності та гнучкості навчального процесу, широке використання
інформаційних ресурсів, суттєве розширення можливостей традиційних форм
навчання, а також можливість створення нових ефективних форм навчання.
Єдине інформаційне
середовище дозволяє в області освітньої діяльності оптимально і якісно вирішити
:
– планування освітнього процесу за різними програмами, рівнями та
формами навчання;
– організацію в електронній формі навчальних заходів;
– подання навчального матеріалу та довідкової інформації;
– перехід від домінування репродуктивної діяльності до творчої та
консультативної;
– надання доступу учасникам освітнього процесу до інформації,
пов’язаної з плануванням, організацією та моніторингом навчального процесу;
– забезпечення комунікативної взаємодії між вчителями, учнями та батьками;
– ефективне
використання у змістовному процесі освіти навчально-методичних комплексів і
матеріалів, які постійно обновлюються.
педагога, який відображає індивідуальність та професійні
досягнення власника
Електронне
портфоліо – це електронний базований
ресурс, веб-сайт.
ОсобливістьE-mail проектів полягає в тому, що вони виконуються не просто групою
учнів, a спільно з групою будь-якого іншого навчального закладу, яка працює над
цією ж темою.
Вебінари(англ. webinar) — спосіб організації зустрічей он-лайн, формат проведення
семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету.
Skype-зв'язок - найшвидший, найзручніший та безкоштовний спосіб
зв’язку (голосовий, відео-конференції).
Веб-квести – це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу
навчальнуроботу. Розробляються такі веб-квести для максимальної інтеграції
Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання. Вони охоплюють
окрему проблему, навчальний предмет, тему, можуть бути і міжпредметними.
Інтернет-блог(також блоґ, англ. blog, від weblog, «мережевий журнал чи
щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи
мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи
тимчасової значущості.
Спільна
мережева діяльність –це спільні дії декількох учасників в мережі
електронних комунікацій, спрямовані на отримання загального результату.
Учасники спільної мережевої діяльності завжди об’єднані загальними об’єктами
(статтями, малюнками, діаграмами, програмами), у відношенні яких вони
здійснюють свої дії.
Використання таких технологій має низку
переваг:
§
Використання
комп’ютера дає можливість індивідуалізувати процес
навчання,
підвищити мотивацію до вивчення предмета;
§
Учасники
освітнього процесу мають можливість зайнятися
самоосвітою,
дослідницькою роботою, використовуючи комп’ютер та
Інтернет , що
важливо для всебічного розвитку особистості;
§
Зростання
обсягу виконаних вправ;
§
Підвищення
мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітних форм роботи;
§
Дозволяє
вийти за рамки шкільного підручника, доповнити та
поглибити їх
зміст;
§
Застосування
на уроці комп’ютерних тестів і діагностичних
комплексів
дозволить вчителю за короткий час отримувати об’єктивну
картину рівня
засвоєння матеріалу;
§
Можливість
розв’язувати рівняння, будувати графіки, креслити, готувати тексти, малюнки для
своїх робіт.
Але не слід
забувати, що використання ІКТ має і недоліки, оскільки
нехтуючи ними,
ми можемо прийти до негативних наслідків.
Існують такі
недоліки використання ІКТ:
§
Готуючи
реферат чи домашнє завдання, учні отримують готовий
продукт через
Інтернет, і не прагнуть виконати дане завдання самому;
§
Нестійка
дитяча психіка призводить до звикання до комп’ютера
учнів, що
позначається на їх здоров’ї;
§
Втрата
комунікативних навичок;
§
Надмірна
індивідуалізація і втрата навичок групової роботи;
§
Формує
психологічну залежність від віртуального світу;
§
Стимулює
акцент не на аналіз, а на пошук і збір матеріалу;
§
Використання
комп’ютера та Інтернету не для пізнавальної
діяльності, а
для розваги;
§
Невисока
інформаційна культура, як в учнів, так і в педагогів.
Впровадження
засобів ІКТ призводить до зміни загальної середньої
освіти,
перегляду методів і форм організації навчального процесу, побудові
цілісних курсів,
заснованих на використанні змістовного наповнення засобів
інформатизації в
окремих шкільних навчальних дисциплінах. Знання, вміння
і навички
розглядаються не як мета, а як засіб розвитку особистості школяра.
Отже,
застосування інформаційно-комунікаційних технологій дозволяє
активізувати
діяльність учнів, дає можливість підвищити якість освіти,
урізноманітнити
форми міжособистісного спілкування всіх учасників
освітнього
процесу. Але необхідно обмежувати доступ до інформаційних
ресурсів,
створити умови для творчої та дослідницької діяльності учнів з
різним
розвитком.
Список використаних джерел:
1.
Князева Л. І знову про передовий педагогічний досвід//
Управління освітою – 2012. - №16 (292) – с.18-22.
2.
Кугуєнко Н., Сиротенко Т. Управлінська проектна
діяльність//Управління освітою – 2012. - №21 (297).
3.
Нитюк Л.В. Вивчення, узагальнення й упровадження
педагогічного досвіду//Завучу все для роботи – 2013. - №17-18 (113-114) –
с.29-33.
4. Помазенков Е.В. Современные
информационные и
коммуникационные технологии.
[Електронний ресурс] Режим доступу:
http://www.openclass.ru/node/39779
5. Ткаченко Л. Упровадження нових
інформаційних технологій//
Інтернет – ресурси:
6. http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=202
Немає коментарів:
Дописати коментар