середа, 10 червня 2015 р.

Федорівська ЗШ І-ІІ ступенів

Інформаційно-освітній простір – новий вимір освітнього простору: переваги та недоліки 

Школа – центр інформаційного освітнього простору дитини

     У Національній доктрині розвитку освіти перед школою стоїть завдання не просто дати учням певні знання, а й сформувати здатність користуватися набутою інформацією, творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися в сучасних соціально – економічних умовах : „ Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно – комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально – виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві”.
    Інформаційна культура – показник загальної та фахової культури людини. Складовими інформаційної культури є комп’ютерна грамотність, медіа компетенція, медіа культура, бібліотечно – бібліографічна грамотність, а також культура читання. 
       Для її формування необхідно розвивати інформаційну компетентність, що передбачає:
  • застосування прийомів та способів самостійного ведення пошуку за допомогою новітніх технологій.
    Інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, роце вони сьогодні значною мірою визначають подальший розвиток країни. Сучасні технології забезпечують доступ до знань та інформації кожному школяреві.
     Перед управлінцями стоїть задача моделювання такого середовища, яке було б сприятливим для якісної освіти учнів на основі інформаційно-комунікаційних технологій.
  Школа – центр інформаційного освітнього простору дитини. Маємо на меті розвиток особистості та адаптацію її в світовому інформаційному просторі за умов активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів за допомогою сучасних інформаційних технологій.
Задачі:
1. Використання програмного забезпечення для досягнення позитивних результатів у навчанні та вихованні молодого покоління, надання швидкісного доступу до світової мережі Internet.
2. Оновлення комп’ютерного процесу та навчальних кабінетів, бібліотек сучасними інформаційними носіями.
3. Забезпечення якісної і захоплюючої освітньої розвивальної системи навчання засобами ІКТ.
4. Ознайомлення учнів із розмаїттям засобів опрацювання інформації.
    Управління процесом розширення інформаційного освітнього простору школяра передбачає залучення таких суб’єктів навчально-виховного процесу: вчителів інформатики, вчителів – предметників, практичного психолога, бібліотекаря, класних керівників, керівників гуртків. 
    Використання інформаційних технологій у процесі навчання доцільно здійснювати за такими напрямками діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу:
1. Учень самостійно використовує персональний комп’ютер (у бібліотеці, комп’ютерному класі, вдома) з метою виконання певних завдань.
Позитивними факторами вважаємо:
  • процес навчання здійснюється в зручному режимі й темпі;
  • розширення комунікаційних рамок.
2. Учні на уроці мають можливість:
  • готувати презентації проектів;
  • мультимедійні уроки (заходи);
  • проектну навчальну діяльність.
   Учителі формують в учнів такі вміння : використовувати різні джерела інформації; класифікувати інформаційні джерела; користуватися новими інформаційними технологіями; переробляти інформацію для отримання певного продукту; аналізувати та критично ставитися до інформації; розуміти та усвідомлювати інформацію.
   Основними ЗАСОБАМИ інформаційного простору є: обладнання навчальних кабінетів, мережа Internet, мультимедійні комплекси, електронна бібліотека. 
      Використання мультимедійних інформаційних технологій в освіті сприяє:
  • розкриттю, збереженню та розвитку індивідуальних здібностей школярів, належного кожній людині унікального сполучення особистих якостей;
  • формуванню в учнів пізнавальних можливостей, прагнення до самоудосконаленню;
  • забезпеченню комплексності вивчення явищ дійсності, безперервності взаємозв’язку між гуманітарними, технічними науками та мистецтвом;
  • постійному динамічному оновленню змісту, форм та методів навчальних процесів.
    Немає сенсу сперечатися про те, який з двох підручників (традиційний чи електронний), який з двох підходів (традиційна пелагогіка чи альтернативна) мають перевагу. Сучасна дидактика знає велику кількість підходів до організації навчання. Комп’ютерні навчальні технології з високою ефективністю можуть функціонувати на всіх рівнях освіти. Розробка методики впровадження нових інформаційних технологій повинна вестись не ізольовано, а в єдиному комплексі в системі “початкова школа — середня — вища”. 
    Одне з головних завдань освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства – навчити учнів використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології. У зв’язку з цим виникає нагальна потреба у прискоренні підготовки вчителів у сфері інформаційних та комунікаційних технологій, в оснащенні закладів освіти сучасною комп’ютерною технікою, педагогічними програмними засобами, електронними підручниками тощо. 
  Отже, інноваційні технології позитивно впливають на процес навчання і виховання насамперед тому, що змінюють схему передачі знань і методи навчання. Водночас впровадження таких технологій у систему освіти в умовах становлення інформаційного суспільства ґрунтується на застосуванні комп'ютерів і телекомунікацій, спеціального устаткування, програмних і апаратних засобів, систем обробки інформації тощо.
  Хоча сучасні освітні технології мають три основні чинники – комп'ютерна техніка, інформаційні мережі і мультимедійні засоби, - однак спрямовані вони на людину і покликані сприяти її розвиткові. Комп'ютерна техніка допомагає індивідуалізувати навчання, налагодити зворотний зв'язок з тим, хто навчається, звільнити суб'єктів навчального процесу від рутинної роботи. Завдяки людині така техніка в процесі її використання набуває особливого змісту. Щодо цього у практичній педагогіці навіть склалися не тільки такі пріоритетні напрями аналізу застосування комп'ютера, як вивчення основ інформатики й обчислювальної техніки чи керування освітніми установами і навіть регіональними освітніми системами. Особлива увага нині стала приділятися і впровадженню інформаційних технологій в освітній процес, розгортанню системи освіти на підставі використання найсучасніших інформаційних технологій.
                                                                            Підготувала: вчитель початкових класів Татчук Т.В.


      Ми живемо в незвичайний час – час змін, інформаційної революції, нових технологій.
  Інформаційно-комунікаційні технології стали сьогодні невід’ємною частиною всіх сфер людської діяльності. Той, хто не володіє новітніми технологіями, не має сьогодні шансів на ринку праці, не може бути успішним у своїй професії, й просто не може повноцінно інтегруватись у сучасне суспільство.
    Велика увага приділяється сьогодні також інформатизації системи освіти, включаючи й мовну сферу.
  Використання ІКТ на уроках оптимізує навчально-виховний процес, забезпечує його інтенсифікацію, підвищує мотивацію до вивчення навчальних предметів, готує школярів до життя в умовах інформаційного суспільства.
  У зв’язку із становленням інформаційного суспільства, швидким збільшенням обсягу інформації, доводиться постійно опановувати нові знання та вміння. Неможливо безперервно збільшувати строки навчання. Вирішення проблеми потрібно шукати на шляху інтенсифікації освіти, саме тому застосування інноваційних методів навчання сьогодні є важливою складовою освітнього процесу.
    Необхідність використання подібних методів давно доведена вітчизняними та зарубіжними педагогами. Так, дослідження німецьких учених засвідчили, що людина запам’ятовує лише 10 % прочитаного, 20 % почутого, 30 % побаченого; 50-70 % інформації запам’ятовується при участі в групових дискусіях; 80 % - при самостійному виявлення та формулюванні проблеми. І лише завдяки реальній діяльності, самостійній постановці проблеми, виробленню та прийняттю рішення, формулюванню висновків і прогнозів людина запам’ятовує та засвоює матеріал             на 90 %.
     Використання ІКТ у навчанні забезпечує:
  • інтенсифікацію всіх рівнів навчально-виховного процесу;
  • всебічний розвиток школяра;
  • підготовку дітей до життя в умовах інформаційного суспільства.
     Зміна вимог до рівня володіння іноземною мовою учнів спричинила перегляд мети навчання мов. Їх застосування здатне забезпечити підвищення якості освіти, особливо в умовах пріоритету самостійних видів пізнавальної діяльності.
    У сучасному суспільстві інформаційно-комунікаційні технології стають невід’ємною частиною життя, засобом спілкування все більшої кількості людей. Ресурси мережі Інтернет є безцінною базою для створення інформаційного середовища, для освіти й самоосвіти, задоволення професійних та особистих інтересів і потреб. З огляду на це, останнім часом велика увага приділяється інформатизації системи освіти, включаючи й мовну сферу. Метою навчання іноземної мови є формування іншомовної компетенції. Рівень її розвитку буде визначатися не лише вмінням провадити розмову при особистій присутності співбесідників, а і здатністю спілкуватися за допомогою засобів різних сервісів і служб мережі Інтернет, адже на сучасному етапі технологічного розвитку спілкування у Всесвітній мережі розглядається вже не як додатковий, а як окремий, повноцінний вид людського спілкування.

                                                                                                                                Вчитель: Довга Л.В.

Інформаційно-освітній простір – новий вимір освітнього простору: переваги та недоліки

Функції комп’ютера:
  • Техніко-педагогічні: навчальні програми, спрямовані на управління, діагностику, моделювання, діалог, консультацію;
  • Дидактичні: комп’ютер як тренажер, репетитор, асистент, засіб корекції, контролю, оцінки діяльності учнів, їх активізації і стимулювання, оптимізації діяльності вчителя.
Основні завдання педагога:
  • Доцільність використання комп’ютера з урахуванням форми організації навчання на уроці;
  • Поєднання комп’ютерних і некомп’ютерних методів навчання;
  • Дидактична структура комп’ютерного заняття;
  • Мотиваційне забезпечення роботи на комп’ютері;
  • Поєднання комп’ютера та інших ТЗН
Переваги використання комп’ютерних технологій:
  • Індивідуалізація навчання;
  • Інтенсифікація самостійної роботи;
  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності;
  • Виявлення творчих здібностей;
  • Можливість вибору рівня складності;
  • Збільшення обсягу виконаних завдань.
Недоліки та можливі труднощі застосування комп’ютерних технологій:
  • Наявність психологічного бар’єра в педагога щодо використання нових технологій;
  • Недостатня обізнаність педагогів щодо роботи з комп’ютером;
  • Невміння вчителя проектувати власну діяльність та діяльність учнів на уроці;
  • Додаткові витрати часу на підготовку до уроку.
     Є така східна мудрість: «Господи, дай сили, щоб впоратися з тим, що я можу зробити; дай мені мужності, щоб змиритися з тим, чого я не можу зробити. І дай мені мудрості, щоб відрізнити одне від одного».
     Учні – це інструменти в руках вчителя-майстра. Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю і задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь і учні, і вчителі, досягло гармонії. І якщо вірити М. Остроградському, що хороші вчителі створюють хороших учнів, то в майбутньому, учні нашої школи стануть справжніми людьми.

                                                                                         Підготувала: директор школи  О.Слободян

Немає коментарів:

Дописати коментар