Інформаційно – освітній простір – новий вимір освітнього простору: переваги та недоліки
Інформаційна технологія в навчально-виховному процесі – це поєднання традиційних технологій навчання і технологій інформатики, які розширюють можливості учнів щодо якісного формування системи знань, умінь і навичок , їх застосування у практичній діяльності, сприяють розвитку інтелектуальних здібностей до самонавчання,створюють сприятливі умови для навчальної діяльності учнів і вчителя.
Інформаційно-комп’ютерні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
Використання ІКТ в навчальному процесі зумовлене такими аспектами:
- Умови розвитку суспільства змусили шукати нових засобів організації НВП.
- Стрімке збільшення потоку наукової інформації потребує своєчасного й
- адекватного відображення її в навчальному процесі.
- Зниження рівня мотивації й пізнавальної активності учня під час вивчення предмету, що потребує вдосконалення методики навчання, модернізації форм і прийомів роботи вчителя.
Навчальний матеріал ефективно сприймається в тому випадку, якщо задіяні усі способи сприйняття. Учні повинні почути, побачити і зробити самі. Ці фактори успішно поєднуються в процесі використання на уроках фізики сучасних інформаційних технологій
Важливе значення сучасної освіти – створення для учнів можливості займати не просто активну, а і ініціативну позицію в процесі навчання. Потрібно заохочувати дітей не просто засвоювати необхідний матеріал, а пізнавати світ, самостійно шукати відповіді.
Щоб зацікавити кожного учня, організувати їхню діяльність, переконати їх в необхідності отримувати знання, шукати та вдосконалювати інформацію, я вважаю, що необхідно використовувати інформаційно – комп’ютерні технології.
Людина повинна прагнути не знати якомога більше, а знати, які знання їй потрібні та вміти їх застосовувати.
Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів. Методика мультимедіа є сучасною комп’ютерно-інформаційною технологією, що забезпечує можливість об’єднувати в одній комп’ютерній програмі анімацію, звук, текст, графічне зображення та відео.
Комп`ютер може використовуватись під час викладання фізики в режимі навчання, тренажера, контролю. Працюючи в режимі навчання, за допомогою мультимедійних програм виводяться на екран монітора навчальна інформація, задаються питання на розуміння запропонованої інформації. Якщо відповідь неправильна, пропонується підказка, як знайти правильну відповідь, або відповідь і ставиться наступне завдання.
У режимі тренажера на екран виводяться лише тексти запитань, за умови помилкової відповіді надається відповідний коментар; результати відповідей не запам’ятовуються, час на обмірковування завдань – необмежений.
У режимі контролю варіанти завдань добираються комп’ютером, час на обмірковування обмежений, результати відповідей фіксуються, за наявності помилки дається правильна відповідь і коментар. Після закінчення роботи виводиться список тем, у яких були зроблені помилки, та які потрібно повторити, а також ставиться відповідний бал.
Таким чином, комп’ютер у навчальному процесі виконує декілька функцій: він є засобом спілкування, створення проблемних ситуацій, партнером, інструментом, джерелом інформації, контролює дії учнів і надає їм нові пізнавальні можливості.
Викладання фізики у школі вимагає нових методичних підходів до навчання учнів, оскільки використання лише традиційних методів навчання, як показує шкільна практика, сьогодні вже не може бути достатньо ефективним. Потрібно навчати дітей із врахуванням індивідуальних можливостей і запитів школярів. Серед шкільних предметів фізика має дуже широкі можливості для навчання з використанням ІКТ.
Інформаційно - комп’ютерні технології навчання - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
Використання новітніх інформаційних технологій дозволяє раціонально розподілити час, відведений на вивчення конкретної теми з фізики, сприяє підвищенню емоційного сприйняття теоретичного матеріалу, підвищенню його інформативності, доступності та наочності.
На уроках я використовую такі ППЗ: «Фізика-7», «Фізика-8», «Фізика-9», «Фізика-10», «Бібліотека електронних наочностей. Фізика 7-9», «Бібліотека електронних наочностей. Фізика 10-11», «Електронний задачник. Фізика 7-9», «Віртуальна фізична лабораторія. Фізика 7-9» «Віртуальна фізична лабораторія. Фізика 10-11».
Існуючі електронні навчальні видання дозволяють не тільки візуалізувати різні явища та процеси, але й залучають учнів до процесу пізнання шляхом виконання інтерактивних вправ і творчих завдань, комп’ютерного моделювання.
Основними педагогічними цілями використання комп’ютерних технологій навчання фізики є:
- розвиток творчого потенціалу учнів, їх здібностей до комунікативних дій,
- умінь експериментально – дослідницької діяльності, підвищення мотивації навчання підвищення ефективності та якості на всіх рівнях навчально – виховного процесу;
1. Під час викладу нового матеріалу комп’ютер дає змогу супроводжувати
його динамічними ілюстраціями, комп’ютерними моделями, текстами і відеофрагментами. Комп’ютерні моделі оживляють матеріал, забезпечують
демонстрацію того, що невдається показати в натуральному експерименті чи важко сприймається на статичних малюнках. Саме інтерактивність
комп’ютерних моделей додає процесу навчання нових можливостей.
2. У демонстраційному експерименті комп’ютер використовується або як частина установки, або як пристрій, за допомогою якого можна демонструвативсьому класу такі явища, що вдається спостерігати лише в мікроскоп.
3.Під час розв’язування задач комп’ютер використовується для представлення текстів задач, перевірки відповідей, розрахунків.
4. У випадку проведення лабораторних робіт ― обробка результатів з використанням спеціальних програм або проведення комп’ютерних лабораторних робіт. Успішне засвоєння змісту матеріалу здебільшого залежить від широкого застосування дидактичних прийомів, що активізують пізнавальну діяльність учнів.
Підготував : Поліщук Микола Володимирович, учитель математики та фізики
Інформаційно – освітній простір – новий вимір освітнього простору: переваги та недоліки
Презентацію підготував Похвала Б.А., вчитель англійської мови
Немає коментарів:
Дописати коментар